Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 27 maj, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Adobe och SapientNitro utvidgar samarbetet | Revue.se

Adobe och SapientNitro utvidgar samarbetet
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Den digitala plattformen Sapient EngagedNow integreras nu med Adobe Marketing Cloud. För marknadsavdelningarna innebär samarbetet en enhetlig lösning för utveckling, utskick och innehållsoptimering i alla digitala kanaler och enheter. Målet är att stärka kundernas varumärkesengagemang genom att säkerställa riktat och relevant innehåll.

Adobe och SapientNitro, en av världens främsta mediebyråer med kontor i bland annat Stockholm, lanserar en heltäckande lösning för design, distrubution och optimering av marknadsföring i alla kanaler och enheter. Denna integrerade lösning innebär att företag kan kombinera kreativt arbete och online-distrubution med de effektiva analysverktygen i Adobe Marketing Cloud.

“Integrationen är ett logiskt och nödvändigt steg för att företagens budskap ska nå rätt målgrupp på rätt sätt. EngagedNow gör det möjligt för företagen att kommunicera över hela plattformen och i alla kanaler, utan att behöva ta hänsyn till den underliggande infrastrukturen”, säger Malin Bodolla , nordisk marknadschef för digital marknadföring på Adobe.

Det globala samarbetet tillkännages under årets Adobe Summit i London. En av fördelarna för marknadsavdelningar är att de nu får tillgång till alla Adobe Marketing Cloud-lösningar via SapientNitros användarbaserade modell. Samtidigt har det utvecklats en integrerad lösning för branscher som turism, finans, underhållning, sport och detaljhandel.

Om SapientNitro

SapientNitro är en del av Sapient och utvecklar marknadslösningar till en rad globala kunder, bland annat Chrysler, Coca-Cola, Lufthansa och Vodafone. Läs mer på www.sapientnitro.com.                                                                                                                                    

Om Adobe Summit

Adobe Summit 2013 arrangeras i London den 24-25 april 2013 och är en av Euopas främsta konferenser för digtal marknadsföring, med över 2,600 deltagare från branschen.
Läs mer på http://summit-emea.adobe.com/