Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 24 maj, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

TeliaSonera och Eurovision Song Contest 2013 | Revue.se

TeliaSonera och Eurovision Song Contest 2013
Sebastian Plengier Ehrnfelt

TeliaSonera, som är huvudsponsor, lanserar idag supercharged.eurovision.tv, en webbplats för alla Eurovision Song Contest fans i hela Europa. Här finns allt om Eurovision Song Contest samlat – både från sociala medier och vårt eget exklusiva material. Eventet är ett av de största i Europa, en upplevelse människor vill dela med varandra.

Med hjälp av vårt internationella nät och vår tekniska kompetens, vill vi göra Eurovision Song Contest 2013 till det mest engagerande, delade och uppkopplade någonsin.

– I år laddar vi Eurovision Song Contest med en interaktiv webbplats där alla kan samlas och dela innehåll med varandra. Här finns vårt unika, egenproducerade material, som intervjuer och livesändningar med olika artister, samt tweets, bilder, filmer och allt det senaste om artisterna, säger Piret Mürk Dubout, som är ansvarig för projektet.

Från och med den 11 maj sänder TeliaSonera också direkt från en studio på Gustav Adolfs Torg i Malmö. Hit kommer alla medverkande artister och allt visas på supercharged.eurovision.tv.

Förutom kameror i studion finns kameror på stora scenen, bakom scenen på Malmö arena och ett mobilt kamerateam som fångar spännande saker. Innehållet skickas från studion i Malmö till en studio i Stockholm via TeliaSoneras100 Gbit/sekundsnabba fiberkabel och sänds sedan ut på supercharged.eurovision.tv, Youtube, Telia Digital-tv och Spotify.

– Eurovision Song Contest är ett av de största TV eventen i Europa med över 125 miljoner tittare. Som en av de största ip-nätleverantörerna i världen når vi över 345 miljoner konsumenter. Med vårt nät och vår teknik siktar vi högt och vill nå över 10 miljoner strömmade filmer, bilder och tweets på supercharged.eurovision.tv, säger Piret Mürk Dubout.

I Malmö bjuder TeliaSonera också alla besökare på fritt WiFi inom Eurovisionsschlagerområdet. Även mobilnätet har uppgraderats så besökare kan dela sina upplevelser med nära och kära.