Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 18 augusti, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Årets Guldägg i kategori Integrerat går till... | Revue.se

Guldägget 2013
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Max Hamburgare och McCann Stockholm vinner årets Guldägg i kategori Integrerat för ”Moms Filibabba”

Motivering:
Integrerad är den kampanj som sätter kanalsamverkan framför individuella enheter. Integrerad är den kampanj där hantverk avser såväl utformning som strategi och genomförande. Integrerad är den kampanj som förlöser en idé i alla dess relevanta former. Som fångar upp och tar rygg på möjligheter i omvärlden. Som binder ihop discipliner. Som förenar intressenter. Integrerat 2012 är Moms Filibabba.

Guldägg 2013 kategori Integrerat:
Byrå: McCann Stockholm Bidragsnamn: Moms Filibabba Uppdragsgivare: Max Hamburgare 3D: qaazz Art Director: Peter Eriksson, Cecilia Dufils, Markus Bjurman, Patrik Reuterskiöld Kundansvarig: Emma Pernald Original Artwork: Daniel Köpman Postproduktion: Stopp Producent: Ylva Axell Produktionsledare: Jonna Liljedahl Projektledare: Emma Pernald Regissör: RBG6, Joel Nordström, RBG6, Lars Ohlin Uppdragsgivare: Anders Forssten Mediebyrå: Starcom PR-byrå: McCann Relations Produktionsbolag: Aspekt

Silverägg 2013 kategori Integrerat:
Byrå: Le Bureau Bidragsnamn: För det vidare Uppdragsgivare: Skolverket
Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Miljarden Uppdragsgivare: Coop Sverige AB

Diplom 2013 kategori Integrerat:
Byrå: McCann Stockholm Bidragsnamn: Pizzamodellen Uppdragsgivare: Lantmännen
Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Sveriges största energisparexperiment Uppdragsgivare: E.ON
Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Vem bryr sig? Uppdragsgivare: Försvarsmakten

Jury:
Kategoriordförande Tom Beckman
Jury Patrick Kampmann, Rickard Villard, Hedvig Hagwall Bruckner, Hanna Belander, Claes Bodén, Jimmy Johansson