Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 17 augusti, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Adobe: Fri tillgång till Nordens största kreativa online-event | Revue.se

Adobe: Fri tillgång till Nordens största kreativa online-event
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Adobe: Den 11 juni livesänder Adobe webb-TV från Nordens största event för kreatörer: Adobe Creative Day.  Bland de kreativa inspiratörerna finns bland andra Oscarsvinnande dokumentärfilmaren Malik Bendjelloul, stjärnfotograferna Paul Nicklen och Erik Johansson samt den danske kläddesignern Henrik Vibskov.

Den 11 juni kl. 9:00-18:30 hålls Adobe Creative Day i Stockholm och lockar 300 kreativa besökare från hela Norden. Designers, modeprofiler, fotografer, kreatörer och övriga kreativa personer kan följa dagen på www.AdobeCreativeDays.com/SV och på så sätt få kreativ inspiration direkt på skärmen. På plats finns bland andra Malik Bendjelloul, Oscarsbelönad för sin dokumentär ”Searching for Sugarman”.

”Vi bjuder in till en dag i kreativitetens tecken, där vi tar ett steg bort från vardagens rutiner och fokuserar helt på goda idéer. Vi räknar med att bli det mest besökta online-evenemanget i Sverige för kreativa personer”, säger Mariah Andén, nordisk marknadschef för Digital Media hos Adobe.

Under dagen bjuds det bland annat på fotoinspiration, med två stjärnfotografer på plats som berättar om sina arbetsmetoder; kanadensaren Paul Nicklen, som hyllats för sina många fantastiska skildringar av världens djurliv i National Geographic, samt svenska Erik Johansson, ett erkänt Photoshop-geni som dessutom rosats för sina inspirerande föreläsningar under TEDTalks.

Digitala gurus och kreativitetskamp

Den tekniska kreatören Ellen Sundh från Sverige berättar om hur man kan använda webbteknologier på ett annorlunda sätt, medan Morten Moen på norska specialeffekt-byrån Studio Storm berättar om hur de trollar fram filmmagi. De två Adobe-evangelisterna Jason Levine och Paul Trani visar sina bästa tricks i Adobes kreativa program, och dagen avslutas med en tävling under ledning av amerikanska Cut’n’Paste, som gästar Norden för första gången. I 90 rafflande minuter tävlar tre nordiska lag mot varandra i kreativitet, och flera av dagens talare ingår i juryn som korar det vinnande laget.

Det går att ställa frågor till talarna live via Twitter under hashtaggen #CreativeDay. Här kan man också följa andras kommentarer och frågor och samtidigt är det ett utmärkt tillfälle att bygga ut sitt kreativa nätverk i Norden.

Praktisk information
Adobe Creative Day sänds den 11 juni 2013 kl. 9:00–18:30 på: www.AdobeCreativeDays.com/SV eller på www.Facebook.com/AdobeCreativeCloud

På Twitter kan du följa hela dagen under hashtaggen #CreativeDay, där man även kan twittra frågor till talarna och följa andras kommentarer.

Missa inte inspirationstalen du vill se! Här hittar du ett detaljerat program för dagen med tider för alla föreläsningar www.AdobeCreativeDays.com/SV