Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 24 april, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

42000 lyssningar av Guldäggspodden | Revue.se

42000 lyssningar av Guldäggspodden
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Årets Guldäggskampanj bestod av en podcast, signerad Forsman & Bodenfors.

Podcasten har uppnått nästa 42000 lyssningar. 

– Det är en megasuccé att vi kommit upp i så många lyssningar och extra kul att siffran fortsätter att öka, säger Maja Siösteen, projektledare för Guldägget.

Guldäggspodden är en podcast om reklam och kommunikation. Podcasten består av nio stycken avsnitt, som tar upp allt från hur viktigt det är att vara nyskapande till branschens brist på mångfald.

– Vi är mycket glada över dessa fina siffror! Visar att det faktiskt finns ett intresse för att diskutera vad vi jobbar med, säger Nicole van Rooij Ekström, operativ projektledare/produktionsledare på Forsman & Bodenfors.

Några av de inbjudna gästerna har varit: Erik Sollenberg, Göran Åkestam, David Orlic, Christina Knight, Nina Åkestam, Ted Persson, Digge Zetterberg Odh mfl.

– En strävan vi jobbat med är att Guldägget ska kännas som hela Sveriges tävling. Tack vare vernissagerna och podcasten är vi på god väg att både bredda och förlänga Guldägget och det är verkligen glädjande, säger Maja Siösteen, projektledare för Guldägget.

Guldäggspodden finns tillgänglig under hela 2013 via www.guldaggspodden.se, iTunes och Guldäggsappen.

Om Guldäggspodden

Guldäggspodden är en podcast om reklam och kommunikation. I nio avsnitt kommer Sara Haag, manusförfattare och prisbelönad regissör för film- och radioreklam, att träffa kommunikatörer för att prata om olika ämnen. Hur gör man för att vara nyskapande om och om igen? Vad är bra reklam, egentligen? Hur är det att vara tjej när alla andra är killar? Hur gick det till på det glada 80-talet? Och mycket annat i den vägen.

Om Guldägget

Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se