Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 23 april, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

The Famous Grouse: Be Part Of Something Famous | Revue.se

Vill du vara en del av något större? Då har du din chans nu. Whiskymärket The Famous Grouse bjuder just nu in sina konsumenter att delta i ett nytt samarbetsprojekt som involverar folk från hela världen.

Det välkända whiskymärket The Famous Grouse lanserar idag ett nytt projekt under namnet Be Part Of Something Famous där konsumenter har möjlighet att vara med och skapa ett gemensamt konstverk som kommer att visas upp i London.

– Att få vara en del av något större är något som de flesta av oss tycker både är intressant och spännande. Därför vill vi nu bjuda in våra svenska konsumenter till projektet Be Part of Something Famous, där de i sällskap med människor från hela världen kan skapa något tillsammans, säger Marcus Brand, Nordic Brand Manager på Edrington som äger The Famous Grouse.

Personer kan från och med idag gå in på hemsidan och skriva in sitt svar på frågan “What would you like to be famous for?”. Svar från hela världen kommer att skapa en skulptur i London. Alla svenska svar kommer även att bli en del av den nya designen på The Famous Bar på Arlanda i samband med att baren görs om.

– Vi vill blanda folks drömmar precis som vi blandar vår whisky, genom att ta tillvara på många människors kunskaper och skapa något unikt, säger Marcus Brand.

Både den nya designen i The Famous Bar och skulpturen kommer att visas upp i oktober.

Om projektet Be Part of Something Famous

På hemsidan www.somethingfamous.com kan personer från hela världen gå in och skriva in sitt svar på frågan “What would you like to be famous for?”. Alla svenska svar hamnar på väggen på The Famous Bar på Arlanda och omkring 250 svar kommer även att hamna i den globala skulpturen.

– Att få vara en del av något större är något som de flesta av oss tycker både är intressant och spännande. Därför vill vi nu bjuda in våra svenska konsumenter att i sällskap med människor från hela världen kan skapa något tillsammans, säger Marcus Brand, Nordic Brand Manager på Edrington som äger The Famous Grouse.

Personer kan från och med idag gå in på hemsidan och skriva in sitt svar på frågan “What would you like to be famous for?”. Personal på Arlanda kommer även att hjälpa resenärer att svara på frågan på plats. Alla svar blir en del av inredningen på The Famous Bar vid Terminal 5 på Arlanda. Ett par hundra av svaren kommer också att hamna i en skulptur som kommer att visas på en vernissage i London.

Projektet pågår i två veckor och den nya baren kommer att invigas i oktober.