Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 24 januari, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Trender inom sociala medier 2014 | Revue.se

Trender inom sociala medier 2014
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Sociala medier fortsätter att erövra. Även om det just nu skrivs mycket om att sajten Facebook börjar tappa fler medlemmar än vad som kommer nya varje dag så är det sociala medier som fortfarande står i fokus när det kommer till störst ökning 2014. 

Tidningssajten Forbes.com publicerade nyligen en artikel där de listar vilka det största trenderna inom marknadsföring kommer att vara under 2014. Som etta menar dem att v kommer att få se mer och mer content-baserat annonsering, också kallad ”advertorial”. Detta något som Aftonbladet har kört länge. Det är annonser som ser ut som artiklar och innehåller mycket content jämfört med en tråkig banner.

Men förutom detta är det också sociala medier som kommer få sig ett rejält lyft. Fler företag kommer att satsa på denna plattform för kommande kampanjer. Inte nog med att det bara kommer öka digital annonsering kommer den också bli mycket bättre än idag. Bättre riktad, mer inspirerande osv.

Här tror vi då på Revue.se att Facebook bland annat kommer att försöka göra sitt verktyg ännu bättre. Den stora satsningen av det sociala mediet är att öka intäkterna och erbjuda bättre och bättre annonsverktyg för kunder. Och om detta byggs på kommer också annonseringen bli mycket bättre hos konsumenterna / medlemmarna. Du kommer kanske inte exponeras av innehåll du inte är intresserad av, ett stort plus hos båda parter.

Twitter, Linkedin och Pinterest försöker också jobba fram bättre lösningar på detta men Facebook är nog dem som satsar mest. Att sociala medier är på väg mot graven är inte korrekt även om ni läser det på stora sajter som tror sig veta bättre.