Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 24 juni, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Lowe Brindfors gör Guldäggskampanjen 2014 | Revue.se

Lowe Brindfors gör Guldäggskampanjen 2014
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Under hösten tar Lowe Brindfors, tillsammans med Sveriges Kommunikationsbyråer, fram kampanjen för Guldägget 2014. Kampanjen är tänkt att starta efter årsskiftet.

Från vänster: Sui-King Poon, produktionsledare Guldägget, Linda Nilsson, projektledare Guldägget, Daniel Smedfors, projektledare Lowe Brindfors, Jessica Bjurström, VD Sveriges Kommunikationsbyråer, Malin Marklund, produktionsledare Lowe Brindfors, Oscar Erlandsson, planner Lowe Brindfors, Desiré Engström, copywriter Lowe Brindfors, Rikard Linder, art director Lowe Brindfors. Bilden tagen på Centrum för Näringslivshistoria i replikan av LM Ericssons styrelserum.

– Det är naturligtvis ett hedersuppdrag för oss på Lowe Brindfors. Samtidigt är det kittlande då detta är en kampanj riktad in i branschen, mot oss själva och våra kollegor. Därför nagelfars den extra. Härligt med sådan stimulans, säger Daniel Smedfors, projektledare Lowe Brindfors.

Varje år väljer KOMM en eller flera medlemsbyråer som gör kommunikationen kring tävlingen och för Guldägget 2014 har förbundet valt en fullservicebyrå.

– Lowe Brindfors har det senaste året påvisat en stark vändning. Den motor, och öppenhet för nya tankar som resan inneburit är spännande att få ta del av. Min förhoppning är att man med omsorg om historien, kombinerat med blick för framtiden, även ska ta sig an branschens årliga kreativitets-audit, säger Jessica Bjurström, VD på KOMM.

Arbetsgruppen från Lowe Brindfors:

Daniel Smedfors, projektledare

Desiré Engström, copywriter

Malin Marklund, produktionsledare

Oscar Erlandsson, planner

Rikard Linder, art director

Bidragsinlämningen öppnar den 9 december med deadline den 29 januari.