Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 30 maj, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Annons: Ladbrokes World Cup 2014 | Revue.se

Fotbolls-VM återvänder till det heliga fotbollslandet Brasilien om bara några veckor. Den nya reklamfilmen gjord av McCann Copenhagen för Ladbrokes tar oss direkt till Rio där fotboll hyllas med Kristusstatyn iklädd en fotbollströja. Videon spelar inte bara på känslorna av alla som älskar fotboll men visar det onekliga – nämligen att fotboll är en religion.

Världens största fotbollsnation är värd till sommarens #WorldCup2014 som börjar om bara några veckor. Under fyra veckor kommer Rio och Brasilien vara centrumet av firandet där fotbollsfans samlas för världens största fotbollsevenemang.

I den överraskande reklamfilmen av Ladbrokes, får vi se hur en av världens mest ikoniska symboler, den 40 meter höga Kristusstatyn, hyllar sporten med en fotbollströja på sig.

”Fotbolls-VM i Brasilien är en av dem mest spännande händelserna för en fotbollsfan. Spelet kan ha fötts i England, men har fått otroligt mycket färg av Brasilianarna. Detta VM är som en hemkomst och det behöver en hyllning. Det är vad vi siktar på med denna video för Ladbrokes”, säger Cliff Holm och Silas Jansson, Creatives på McCann Copenhagen.

Nyckelordet i filmen är passion, passionen som fotbollsfans delar med varandra. En gång var fjärde år får vi fira fotboll och heja tillsammans, oberoende av nationalitet, religion och bakgrund.

Det som är så vackert med stora internationella fotbollsevenemang är att det förenar människor. På ett magiskt sätt gör fotboll med all sin spänning, förväntan och uppmärksamhet att människor släpper på sina gränser, sina kulturella skillnader samt deras dagliga problem säger Guy Tal, Head of Offline Marketing på Ladbrokes.

Videon är en hyllning till fotboll och kärleken för fotboll som förenar människor världen runt.

Kika på videon ovan!