Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 23 januari, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Pinterest introducerar smartare analysverktyg | Revue.se

Pinterest introducerar smartare analysverktyg
Sebastian Plengier Ehrnfelt
Pinterest introducerar nu ett nytt, smartare analysverktyg för att stötta företags marknadsförings- och produktstrategier med insiktsfulla analyser om vad deras kunder är intresserade av. Analysverktyget gör det bland annat möjligt för företag att se vad användare gillar mest på deras Pinterest-profil, vad som är mest populärt att spara från deras webbplats samt vilken publik företaget har på Pinterest.
Varje dag når hundratusentals företag på Pinterest ut till såväl befintliga som nya kunder. Företag är en viktig och naturlig del av upptäckarupplevelsen och varje månad blir pins från alla sorters webbplatser repinnade över 1 miljard gånger.
Pinterests förhoppning är att det nya analysverktyget ska förbättra företagens användarupplevelse, så att de kan fortsätta dela med sig av intressant material som i sin tur utgör en del av den totala upplevelsen för användare världen över.
Pinterests nya analysverktyg gör det möjligt för företag att se:
  • Vilka pins och anslagstavlor från deras profil som användare gillar mest
  • Vad användare gillar att spara från deras webbplats
  • Vilken deras Pinterest-målgrupp är, inklusive kön, plats och andra intressen
  • Vilka enheter användare använder när de lägger till deras saker som pin
  • Hur de får hänvisningstrafik från Pinterest genom att lägga till Pin It-knappen
Analysverktyget är helt kostnadsfritt för företagskonton på Pinterest. Mer information om det nya analysverktyget hittar du på Pinterest blogg.
Detta är ett pressmeddelande från Pinterest