Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 23 juni, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

De får representera Sverige i Eurobest Young Creatives | Revue.se

De får representera Sverige i Eurobest Young Creatives
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Anton Ström, Scholz & Friends och Mathias Svensson, Doe Blomberg Gottberg samt Joseph Borenstein och Linnéa Rinäs, Cohn & Wolfe kommer att representera Sverige i Eurobest Young Creatives. 

KOMM är svensk partner för Eurobest och har nu valt ut de kreatörsteam som tävlar för Sverige i Helsingfors. Under sommaren har teamen kunnat anmäla sig till KOMM för att vara med i uttagningen.

Årets två kreatörsteam består av Anton Ström, Scholz & Friends och Mathias Svensson, Doe Blomberg Gottberg samt Joseph Borenstein och Linnéa Rinäs från Cohn & Wolfe.

– Det är en ynnest för oss att få åka till Helsingfors och tävla mot Europas bästa unga kreatörer. Vi är taggade till tänderna och ser fram emot att ta oss an utmaningen, säger Joseph Borenstein & Linnéa Rinäs, PR-konsulter på Cohn & Wolfe.

Båda teamet vann den svenska uttagningstävlingen till Young Lions 2014 och representerade Sverige i Cannes.

– Det ska bli jäkligt skoj att få tävla i Eurobest. Vårt silver i Cannes i somras gav oss blodad tand, så nu är det bara guld som gäller, säger Mathias Svensson, copywriter på Doe Blomberg Gottberg.

Eurobest Young Creatives riktar sig till kreatörer som är 28 år eller yngre. De tävlande får 48 timmar på sig att ta fram en integrerad kampanj för en ideell organisation utifrån en given brief. Vinnarna presenteras på Eurobest prisutdelning den 3 december i Helsingfors.

Om KOMM 

(Sveriges Kommunikationsbyråer) är en branschorganisation för alla typer av byråer inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, media, mobil och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se.

Om Eurobest

 
Eurobest är Europas ledande kommunikationstävling. Tävlingen drivs av Cannes Lions och sedan 2004 är KOMM svensk partner för både Eurobest och Cannes Lions. Årets Eurobest Festival hålls den 1-3 december i Helsingfors, Finland. Läs mer på www.eurobest.com.