Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 27 februari, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

De utser årets Kycklingstipendiater | Revue.se

De utser årets Kycklingstipendiater
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Nina Åkestam, reklamforskare och lärare Handelshögskolan i Stockholm, Olle Langseth, copywriter DDB Stockholm, Lotta Ågerup, art director King och Desiré Engström, copywriter Åkestam Holst och Kycklingstipendiat 2014 sitter i årets Kycklingjury. 

– Att fylla på branschen med nya, fräscha perspektiv har nog aldrig varit viktigare än nu. Därför ser jag fram emot att bli golvad av smarta kandidater som inte bara ser kommunikation som något kul för stunden, utan som ett verktyg för att göra skillnad på riktigt, säger Nina Åkestam, reklamforskare och lärare på Handelshögskolan i Stockholm.

– Det ska bli otroligt spännande att få se vad dessa friska och oförstörda hjärnor har lyckats skapa, säger Olle Langseth, copywriter DDB Stockholm

Kycklingstipendiet är ett specialpris som varje år delas ut på Guldäggsgalan. Stipendiet är instiftat av Sveriges Kommunikationsbyråer och syftar till att uppmuntra nya och begåvade kreatörer att utvecklas inom sitt område. Tre stipendiater får 20 000 kronor vardera. Stipendiet kan sökas av de som studerar eller har varit verksamma inom exempelvis reklam, pr och design och liknande i max 3 år.

Tidigare har till exempel Björn Kusoffsky (1989), Linus Karlsson (1992), Anna Qvennerstedt (1995) och Nina Granath (2010) belönats med Kycklingstipendiatet.

Det är gratis att ansöka och inlämningen är öppen från 13 februari till 13 mars. Läs mer om stipendiet och ansök via www.guldagget.se

Kycklingstipendiet delas ut på Guldäggsgalan den 29 april på Stockholm Waterfront Congress Centre.

Om Guldägget
Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se

Om Sveriges Kommunikationsbyråer
Sveriges Kommunikationsbyråer är en branschorganisation för alla typer av konsulter inom kommunikation, såsom reklam, PR, design, event, DM, digital, mobil, media och action marketing. Vi inspirerar och utbildar våra medlemmar för att de ska kunna göra bättre affärer, både för sina uppdragsgivare och för sig själva. Dessutom arbetar vi med opinionsbildning för att öka kännedomen om kommunikationens betydelse för näringsliv och samhälle. Läs mer på www.komm.se