Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 21 februari, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Chappie Graffiti | Revue.se

För att marknadsföra den hett eftertraktade filmen ‘Chappie’, har Sony Pictures and OMD handplockat 12 YouTube stjärnor från hela Europa för att delta i ett live-streamat event från The Old Truman Brewery i London den 25:e Februari 2015. Tillsammas har dessa stjärnor en följarskara på över en million följare! Varje stjärna fick en avgörande roll när det kom till att skapa Europas största delningsbara konstverk tillsammans med Londons mest respekterade Graffitistjärnor från Graffiti Life.

YouTube stjärnorna fick även träffa den prisbelönta regissören  Neill Blomkamp samma morgon eventet skulle ske som därefter följdes av en exklusiv förhandsvisning.

Under kvällen skulle en 18,5 x 3 meter stor graffitivägg skapas med minnesvärda bilder ur filmen. På bara tre timmar hade stjärnorna lyckats skapa sitt mästerverk.När målningarna var klara och mästerverkat var komplett så styckades väggen ner till 600 unika delar som sedan skickades ut till de länder som var representerade på eventet.

Twitch är kanske den populäraste online gaming plattformen och Twitch live streamade skapandet av graffitiväggen mellan 18-21 där YouTubestjärnorna med jämna mellanrum tittade in i kanalens pop-up lounge där de fick testa på att spela det kommande spelet EVOLVE tillsammans med Twitch populära commentator Spamfish.

Company Credits: TWITCH, Graffiti Life, Sony Pictures Entertainment, OMD