Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 25 maj, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

UNICEF, Berghs och BillerudKorsnäs gör nödhjälp till självklar present | Revue.se

Sebastian Plengier Ehrnfelt

Under hösten tävlar studenter på Berghs School of Communication i att ta fram det bästa konceptet för att stötta UNICEFs insamling. Bakom tävlingen står, förutom Berghs och UNICEF, förpackningsföretaget BillerudKorsnäs. Samarbetet går under namnet Pack Challenge 15 och pågår mellan september och oktober.

Studenternas uppdrag är att ta fram en lösning (koncept, namn, förpackningslösning och design) som gör UNICEFs fältprodukter till en självklar present för alla tillfällen att köpa i butik. Genom att sälja fältprodukter – bland annat förnödenheter till barn i krisdrabbade områden – visar UNICEF hur enkelt det kan vara att hjälpa till att rädda ett barns liv. Nu hoppas man att försäljningen av fältprodukter ska öka med hjälp av den vinnande lösningen.

– UNICEF är helt beroende av frivilliga gåvor och söker ständigt efter nya och innovativa sätt att uppmuntra människor att bidra. PackChallenge är ett fantastiskt initiativ – vi ser mycket fram emot att se resultatet av studenternas arbete, säger Andreas Eriksson, kommunikationsdirektör på UNICEF Sverige.

– Vi är väldigt stolta över det här samarbetet, vars syfte är någonting så viktigt som att hjälpa barn. Det ska bli spännande att se de koncept som studenterna tar fram, säger Jimmy Nyström, Business Development Director på BillerudKorsnäs.

Uppdragets omfattning löper hela vägen från brief till lansering och det går att följa projektet online på www.packchallenge.se och under hashtag #PackChall15 i sociala medier. I slutet av oktober presenteras vinnarna och resultaten.

Samarbetet med BillerudKorsnäs är helt i linje med hur vi på Berghs utformar våra heltidsutbildningar: verklighetsbaserade case med stöd av specialister med djup insyn i branschen, säger Pål Pettersson, Head of Communication Design/Graphic Design, Berghs School of Communication.