Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 27 augusti, 2016

Scroll to top

Top

No Comments

Inredningssajten Roomly.se släpper siffror för 2015 | Revue.se

Inredningssajten Roomly.se släpper siffror för 2015

2015 har varit ett fantastiskt år för Roomly.se. Inredningsbutiken som lanserades för drygt ett halvår sedan har visat stora framsteg. Under de första månaderna har tjänsten förmedlat över 210.000 nya potentiella kunder åt de kopplade e-butikerna. Förutom detta har även över 325.000 nya besökare exponerats för återförsäljarnas produkter. Något som fått varje butik att öka deras varumärkeskännedom.

Från perioden 1 juni – 31 december 2015 har Roomly.se haft 785.000 besök främst från Sverige. Men under de närmaste månaderna har också grannländer som Norge, Danmark och Finland visat en stor ökning i statistiken. Detta betyder att vi nu kommer att kunna exponera våra samarbetspartners och deras produkter i hela norden.

Under året har tjänsten också kopplat ihop ca 27 st nya samarbeten med några av Sveriges största inredningsbutiker på nätet, och fler är på ingång.

Nu är 2015 över och Roomly AB har tittat tillbaka på statistiken under året och delat med sig av några relevanta siffror och milstolpar som stolt kan presenteras nedan.

Sammanställning 2015

Siffrorna visar perioden (1 juni – 31 dec 2015)

Utdelad omsättning: Genererat över 2,8 miljoner kronor i försäljning till kopplade återförsäljare.

Produkter: ca 35.000 produkter publicerade på sajten.

Köpklick: 211.000 st

Följare i Sociala medier: 18.000+  (Facebook, Pinterest, Instagram,Twitter)

Besökare: 785 000 besökare (Främst Sverige, Norge, Danmark)

Populäraste varumärke: Furniturebox

Populäraste produkt: BASEBOX Soffbord 90 Vit Lack

Vill ni se mer statistik för Roomlys 2015 kan ni göra det via följande länk: Om Roomly.se

HemsidaRoomly.se

Gott Nytt 2016

Detta är ett pressmeddelande från Roomly.se