Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 24 september, 2017

Scroll to top

Top

One Comment

Vimla lanserar nytt reklamkoncept | Revue.se

Vimla lanserar nytt reklamkoncept
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Mobiloperatören Vimla lanserar ett nytt reklamkoncept. Med den nya kampanjen satsar Vimla vidare i kampen mot Comviq, Halebop och Hallon.

 I filmerna får man stifta bekantskap med några av Vimlas medlemmar som uttrycker hur de känner kring sitt eget engagemang i viktiga frågor. På bilden syns två av Vimlas medlemmar och fler medlemmar träffar du på i filmerna.

Under den nya tag-linen ”Det märks när du ringer med oss” vill Vimla förmedla att det inte bara kommer märkas skillnad i plånboken. Man kan som konsument göra världen schysstare genom att välja rätt mobiloperatör. Från och med nu kommer Vimla skänka pengar till ett par organisationer som arbetar för en bättre värld. Vart pengarna går kommer Vimlas medlemmar och besökare på hemsidan få avgöra.

– Att göra gott är en del av Vimlas DNA, ända sedan start har vi delat med oss på olika sätt. För ett par veckor sedan lanserade vi Spara data som en del i att vara en schyssta. Att skänka pengar blir nästa schyssta sak. Det kommer inte vara en engångskampanj utan detta blir vårt sätt att engagera oss, säger Johan Littorin affärschef på Vimla.

Reklamfilmerna börjar sändas idag i TV3, TV6, TV8. TV10, MTV Comedy Central, TV4, TV12 och Sjuan.

Filmen: https://www.youtube.com/watch?v=Fk7Hi4McDcg