Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 27 juni, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Stena Line lanserar eget mobilspel | Revue.se

Stena Line lanserar eget mobilspel
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Lagom till den stundande julrushen ombord på Stena Line lanserar rederiet nu ytterligare en satsning till konceptet Santa Line, nämligen ett eget mobilspel. Ett spel som ska få alla resenärer att vilja tävla och samtidigt få chansen att köpa riktiga produkter från shopen ombord med spelmynt.  

Spelet, vid namn Gaming Line, består av ett antal klassiska minispel i sann retrokänsla och kommer att kunna laddas ned gratis av alla på både AppStore och Google Play. Tillskillnad från många andra spel i samma genre ger Stena Line användarna möjlighet att köpa riktiga produkter från shopen ombord på rederiets fartyg med spelmynt man vinner i spelet.

– Det här är ett spel som blandar såväl nytt som gammalt. Spelet har verkligen tagit tillvara på retrotrenden som kommit starkt på senare tid. Samtidigt har vi blandat in nya aktiveringar som möjliggör att spelet kan tas ut i det verkliga livet ombord på färjorna, säger Jonathan Sterner, VD och kreativ chef på Mobile Storytelling.

Under veckorna inför julen lanseras ytterligare minispel och spelmynten blir tillgängliga att använda i shoppen ombord. Gaming Line kommer även att rymma en adventskalender i spelform där användarna varje dag kommer att få utmaningar och möjlighet att vinna priser. Ett annorlunda sätt som rederiet nu hoppas ska generera både glädje och tidsfördriv i väntan på avgångarna eller under resans gång.

– Det känns otroligt roligt att få chansen att kunna erbjuda våra resenärer detta före, under och efter att de reser med oss. Vi vet att det kommer att skänka glädje till många oavsett ålder. Som en förlängning av spelet kommer vi även att ha gaming zones ombord för att förstärka spelupplevelsen., säger Ylva Vitorovic, Business developer social web på Stena Line.

Två minispel kommer endast att finnas tillgänglig för resenärerna ute till havs, där det även kommer att finnas möjlighet att delta i lokala tävlingar och vinna extra spelmynt. I spelet förekommer Kapten Kenneth som har kommit att bli en välkänd gestalt i Stena Lines reklamkoncept, Santa Line.

Gaming Line släpps i mitten av november på 10 marknader och spelet är inte enbart framtaget för julen. Tanken är nämligen att nya spel lanseras kontinuerligt under året.