Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 22 september, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

HCL Technologies utses till världens snabbast växande varumärke inom IT | Revue.se

HCL Technologies utses till världens snabbast växande varumärke inom IT
Sebastian Plengier Ehrnfelt

HCL Technologies, en ledande global IT-leverantör har utsetts till världens snabbast växande varumärke bland IT-tjänsteföretag. Företaget steg 122 platser uppåt på 2017 års Brand Finance Global 500 report som släpptes 1 februari 2017. HCLs varumärkesvärde ökade med 38% under förra året. HCL ligger nu på plats 378 med ett värde på över 4,4 miljarder USD och en AA+ brand rating.

David Haigh, VD för Brand Finance säger: “Varumärken inom teknikbranschen har gjort stora framsteg under 2000-talet, något man kan se i de höga värderingarna. Bland de ledande varumärkena finns HCL Technologies, som har blivit det snabbast växande varumärket inom globala IT-tjänster. Det är redan branschledande med en brand rating på AA+, något som antagligen kommer att bli ännu bättre tack vare deras fokuserade Mode 1-2-3-strategi, starka varumärke och företagskultur, vilket i sin tur leder till en fortsatt stark tillväxt för HCLs varumärke”. 

Matt Preschern, marknadschef på HCL Technologies säger, “Det här är ett stolt ögonblick för oss fler än 110 000 anställda på HCL. Våra strategiska initiativ förstärker våra förmågor över hela vårt ekosystem, och har gjort oss till förstahandsvalet för moderna företag. Vi har jobbat väldigt hårt på att skapa tydliga affärsvärden för våra aktieägare, stärka våra medarbetare och att ha ett positivt inflytande på ekosystemet. HCLs fortsatta tillväxt visar vår styrka över alla utvärderingsparametrar och värdet vi skapar för våra kunder genom vår Mode 1-2-3-strategi”. 

Metoden som Brand Finance använder inkluderar en utvärdering av affärsmodellen, kundnöjdhet & kundengagemang, medarbetarengagemang, CSR- & communityengagemang och företagets effektivitet. HCL är erkänt duktiga på att skapa ett stort värde för sina kunder genom sin unika Mode 1-2-3-affärsstrategi och genom löftet Relationship Beyond the Contract (RBtC). De stärks ytterligare av den så kallade Ideapreneur-ledda kulturen som uppmuntrar till innovation på alla nivåer, vilket ger samtliga 110 000 anställda chansen att samarbeta och komma på innovativa idéer som löser kundernas affärsproblem.  

HCL har tidigare vunnit ITSMA Diamond Award för att ha ‘Byggt ett differentierande varumärke’ vid 2016 års Marketing Excellence Awards, för sin innovativa “GetAJob@HCLTech”-kampanj, den första någonsin i sin kategori. HCL blev Indiens mest populära arbetsgivare, och vann över väletablerade konkurrenter i branscher som ecommerce, telecom, teknologi och FMCG. Economic Times lyfte också fram HCL bland topp-10-varumärkena i sin ‘India’s Top 100 Brands’-studie år 2016.