Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 23 juli, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Marknadsplatsen Roomly.se slår nytt försäljningsrekord på 10 miljoner SEK | Revue.se

Marknadsplatsen Roomly.se slår nytt försäljningsrekord på 10 miljoner SEK
Revue Magazine

Den svenska marknadsplatsen med fokus på inredning Roomly.se delar med sig av förra årets siffror. Tjänsten låter inredningsbutiker marknadsföra sitt varumärke och produkter med mål att knyta till sig nya kunder. Under 2016 hade Roomly AB en tillväxt på drygt 400 procent jämfört med året innan.

Bolaget meddelar också att de nått en försäljning av ca 10 miljoner SEK vilket blir företagets nya försäljningsrekord. Försäljningen är det ordervärde som bolaget delat ut till kopplade butiker i Sverige. Roomly AB tar sedan en satt procent av varje försäljning.

– 2016 har varit ett fantastiskt år för Roomly.se. Vi har knutit till oss ett flertal viktiga partners i främst Sverige men också internationellt. Det som skiljer oss från andra aktörer är att vi håller en nära dialog med våra partners. Genom att vårt mål är att leverera bra resultat och ROI måste vi prata samma språk. Att också nå en milstolpe av 10 miljoner kronor i försäljning är väldigt kul. Det är en otroligt bra försäljningssiffra för ett första år säger Sebastian Plengier Ehrnfelt VD på Roomly AB

Roomly AB har också under hösten tagit ett första steg i den expansion utomlands som meddelandes om i mitten av 2016. I november lanserades den danska hemsidan Roomly.dk som ska fokusera på den danska marknaden. Ett mål är att få fler butiker i andra länder att börja leverera utanför gränserna. Butiker som idag kanske inte har resurser till att marknadsföra sig internationellt.

– Vi har efter mycket analys och diskussion nu äntligen tagit ett första steg i vår internationella expansion. Under året har vi sett en växande trafik från våra grannländer. Varför vi valde Danmark först beror nog mest på deras erkända kunskap och stora intresse av design och möbler. Men det har också funnits utmaningar som kvarstår. Det är viktigt för oss att hitta rätt partners att marknadsföra samt hur vi driver trafiken rätt. Det är fortfarande många danskar som väljer att besöka den svenska hemsidan och det kan bero på just det än så länge mindre sortimentet på Roomly.dk säger Sebastian.

Under 2017 kommer utvecklingen av Roomly.dk fortsätta och en ambassadör tillsättas på plats. Även ytterligare två länder kommer att rullas ut löpande under året meddelar företaget. Den internationella expansionen kommer inte göra att den svenska butiken stannar av i utveckling. Den kommer att fortsätta i samma takt och lansera en rad nya funktioner redan nu under våren. Roomly.se kommer att fortsätta drivas som den primära kanalen för ökad tillväxt.

Pressmeddelandet hittar ni på mynewsdesk

Om Roomly AB

Roomly.se är en svensk marknadsplats med fokus på inredning och möbler. I sortimentet hittar man över 100 000 inredningsprodukter från över 50 olika butiker i Sverige på en adress.

Roomly.se erbjuder en tjänst där e-handlare inom segmentet inredning kan marknadsföra sitt varumärke och sina produkter. En merförsäljningskanal som leder till ett starkare varumärke och ökad försäljning.

Roomly AB finns idag i Sverige (Roomly.se) och Danmark (roomly.dk).