Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 22 oktober, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

freebee tar mark i dagens snabba FMCG-marknad. | Revue.se

freebee tar mark i dagens snabba FMCG-marknad.
Sebastian Plengier Ehrnfelt

freebee är en smartphoneapplikation som möjliggör en helt ny typ av marknadsundersökningar. Marknadsundersökningar kombinerat med marknadsföring i mobiler och sociala medier gör freebee till ett unikt verktyg som ger den effektivitet, insikt och exponering som krävs för att hävda sig på dagens snabbrörliga konsumentvarumarknad. freebee har snabbt blivit en av de mest nedladdade apparna i Sverige och vann sitt femte pris på Venture Cup’s Sverigefinal som gick av stapeln den 14:e juni.

Rasmus Fahlander, VD freebee, säger: ”Möjligheten att få vara med i Venture Cup-finalen var redan det ett otroligt stort steg för oss. Det har varit en spännande utmaning att få tillfälle att visa upp vår affärsidé inför en erfaren jury. Det känns jätteroligt och motiverande att få bekräftelse på att vår affärsidé är kraftfull och tillgodoser ett behov, särskilt med tanke på den imponerande listan av företag som var med i tävlingen! Vi hoppas att detta leder till att fler personer blir inspirerade och motiveras till att starta nya företag.”

freebee är en smartphoneapplikation som möjliggör en kombination av marknadsundersökningar och marknadsföring. Användandet av mobil teknik möjliggör extremt snabba och effektiva marknadsundersökningar. Undersökningar som tidigare utförts på 6 veckor kan freebee utföra på mindre än 6 timmar och detta i kombination med en bred exponering och diskussion i sociala medier. freebee började utvecklas 2011 på Handelshögskolan i Stockholms företagsinkubator SSE Business Lab i nära samarbete med fakulteten på skolan. Handelshögskolans stöd tillsammans med innovationstävlingar som VentureCup har möjliggjort färdigställandet och lanseringen av freebee, en helt ny kommunikationskanal mellan företag och konsument.

freebee’s femte utmärkelse kom i samband med Venture Cup’s Sverigefinal där freebee kom på andraplats med motiveringen: ”Ett kreativt och kompetent team har skapat en väl genomarbetad affärsidé som visar på kundnytta i alla led. Denna revolutionerande produkt har haft en imponerande stark lansering i en snabbt föränderlig och modern bransch.”

Venture Cup genomför varje år en rikstäckande affärsplanstävling som med tiden har vuxit till världens största i sitt slag. Organisationen stöds av Sveriges samtliga stora högskolor och universitet och drivs i samarbete med näringsliv och offentlig sektor.

Läs tidigare artikel om freebee här!